Reflexion en backstage
22 oktober 2008
De laatste tijd voel ik me een beetje alsof je in een kringetje rond fotografisch gezien, lijken te worden geconfronteerd met een muur.
Ik heb een lange weg vanaf het begin, ik weet dat mijn materiaal, ik kwalitatief consistent in mijn werk, mijn workflow is op zijn plaats in goed geolied, de techniek is niet langer een probleem.
We zullen zeggen dat ik een "cap" gekruist en nu is het hoog tijd dat ik op mij, ik risico's nemen, vraag mijzelf en wat ik verwacht van het beeld in het algemeen.
Het beeld heeft nog steeds leuk, maar ik heb steeds minder tijd om te vragen, denken en werken aan persoonlijke projecten.
Natuurlijk heb ik blijven leren de hele tijd, maar ergens heb ik lijken te verzanden, doen wat mensen verwachten van mij, alles is een evenwichtsoefening tussen "opdrachten" en het werk meer personeel en voor het moment dat ik weet, het gebrek aan tijd en echte persoonlijke projecten frustreert me.
Ik denk dat voor nu een andere "sporen", het formaat wijzigen, meer vergaderingen, een opleiding artistieke deksel andere onderwerpen.
Maandag ging ik naar een kapsalon, om wat foto's te maken en nieuwe wegen verkennen, nieuwe perspectieven te vinden, weer ik snel besefte ik dat ik een beetje gevangen in mijn beelden.
Technisch gezien de foto's zijn erg goed, waarschijnlijk een van mijn beste verhalen, het materiaal biedt mij veel mogelijkheden, speel ik beter en beter mijn licht, maar ik ben een beetje teleurgesteld met mijn aanpak.
Aan de andere kant vond ik een omgeving waarin ik voelde techniciteit en ik heb veel geleerd (foto uit de context). De ster kapper (de man met de getatoeëerde arm) Lee Stafford , een man met tomeloze energie (hij heeft een aantal lounges en een uitzending met de BBC) was heel indrukwekkend om op het podium te zien, zelfs voor een beginner zoals ik.
Technische beeld, werkte ik vooral met een 50 mm handleiding expo, het tekenen van een maximaal te profiteren van het beschikbare licht (geen flash).
Zoals gewoonlijk werden geïmporteerd als grondstof C1 om het contrast en verzadiging aan te passen
Twee andere zaken door te geven, Frederic stuurde me de foto van de tekening (foto van Tom Barman die tijdens het festival Vert pop ) op doek dat zijn vriendin hem gaf Dotspot trad op in Brussel, de trekking van 60 × 80 is gemonteerd op een houten frame, het is vrij duur (35 euro en 37 euro het doek frame) maar het resultaat is goed.

En Julien vriendelijk mij gezonden heeft mijn beeld van het eiland Skye gepubliceerd in het tijdschrift beeld en de natuur.






22 oktober 2008 om 8:45
Hij goed!
Dat is een niveau van stagnatie die ik zou willen bereiken ...
Als u vindt dat de fotografie wordt smakeloos en wat ik zag op deze site, kun je eigenlijk proberen een andere aanpak en hardware of meer humanistische en minder plastic dan werk (uitstekend overigens) waaraan u gewend bent ...
Wat ik op te merken is dat ik dit soort vragen had toen ik begon net, als we proberen een tijdje ...
Ik ben niet gemaakt en ik ben ver, de rest aan mij denk ik ...
Een eenvoudige laatste vraag op het doek, je weet wat deze winkel is geleerd?
Veel geluk toch ...
22 oktober 2008 om 08:46
Oeps ik de laatste vraag in te trekken, ik ben niet voorzichtig ...
(Voor een eerste commentaar op uw site, hij miste!)
22 oktober 2008 om 09:28
Hallo,
Wel gaan we door alle fasen van de creatieve kant. Ik heb altijd een week vakantie per maand nodig is, de geschiedenis van het opladen van de accu's, neem een stap terug in vergelijking met eerdere foto's. Als je de indruk van altijd hetzelfde te doen en uiteindelijk niets anders doen dan in overeenstemming met wat je hebt gevraagd (of verwacht persoonlijk en).
Als het beeld begint, de kloof is een groot kruis op foto's potanles en het dagelijks ontdekken we nieuwe dingen. Maar even later of automatismen verschijnen en de foto's van "meesters die ons durven dromen" meer open staan voor kritiek, het voelt te zacht of over beide. Kortom, we verliezen qqchose. Mijn beste remedie? Een denken dat een beeld dat zou doen. De moeilijke truc te doen. Misschien niet technisch, maar eerder een kapotte met Instant Light, over!
22 oktober 2008 om 09:29
Tweede item in 3 dagen, is men verwend

Dus de foto's al, u spreekt van 50 mm, zien we een hoop te doen 85mm, maar wat heb je zoom te gebruiken met (de eerste 4-5 zijn tussen de 80 en 200, dus ik denk dat dit de 80 70-200 of -200
Tenminste voor de meeste van de handleiding heeft u vastgelegd op het moment een hoop interessante en dynamische frames (in het bijzonder met 2-3 foto's kapper te maken met een dummy en het licht projector half verborgen door het gezicht de kapper)
Anders, de portretten altijd aangenaam om te zien met deze ogen altijd zo duidelijk (het is een obsessie me ja ik weet het ... maar zo belangrijk is in een portret te kijken)
Foto's 4137 en 4140, wordt de vignettering gedaan in functie staat of in de licht / opening?
De 4431 (B & W, hiel) is bijzonder interessant en de lichte diagonale been verticaal is, het doet

En de laatste 2 zijn zeer
By the way, je bijgesneden uw foto's (behalve die die je in een ander formaat dan 2:3, dan is het voor de hand liggende is) in het algemeen?
Volgende verslag, zal ik een uitleg van wat een "kapsalon". Ze coiffent modellen leven en nadat ze passeren? of er is een catch?
Tot slot, met betrekking tot uw vragen, kan ik gewoon vertellen dat als een "toeschouwer" van je werk, je eigenlijk 'gestagneerd' ... maar zeker weten dat het technisch meesterschap te versterken. Je moet de tijd om nieuwe ideeën te verkennen foto's te vinden, kan verder onder zijn (landschap, stedenbouw) uit te proberen andere technieken te zien of met een film om de D3 te veranderen. Kortom, er is genoeg te doen ... je enige zorg zich zal manifesteren in de tijd. Maar .. fotograaf mist geen tijd?
22 oktober 2008 om 10:13
Teleurgesteld in uw aanpak? Ik vind het moeilijk om een andere benadering van je zou kunnen hebben op dit soort gebeurtenissen voorstellen. Misschien kijken naar het werk van andere foto-journalisten om te zien op welke manieren zij deze dingen te benaderen, en vooral wat zijn de verschillen met je mee.
Ik begrijp wat je bedoelt met het feit dat je 'gestagneerd'. Kifkif hier ... het gebrek aan temsp niet helpen!
Tent kan meer persoonlijke onderwerpen op de dingen die je meer aan te raken. Nu dat je métrises grondig techniek kun je een ander veld proberen. sport (niet extreem voetbal)? mode? het kantoor (dat is een soort chialler rapport)? kinderen (good luck!)?
Misschien dat het veranderen van het veld, rendering en de emoties zullen volgen als
Veel succes buddy!
Hier in NZ, is er een assos nationale professionele fotografen, ik was een van een lokale bijeenkomst, het is cool je aan alle grote namen in de stad (het portret rotte kern van de grote man te zien wie gemaakt super sport catalogus), krijg je een paar vrienden, observeer je wat anderen doen, het opent horizonten ontdekken, dingen zouden niet auquelles hebben gedacht.
@ Plouche!
22 oktober 2008 om 10:19
Aaah, ja, ik het vergeet, deze serie alle tranen! Heb fuck je existentiële crisis van de jaren dertig
Het Roxx, en ik vind uw benadering, uiteindelijk is het niet alleen maar een benadering, het is een stijl.
ca zou zijn geweest cool om een beetje meer openhartige foto's zien en je ziet een goed overzicht, maar het is uitstekend. En de klant is zeker blij, zelfs als je je niet.
Wees niet zo hard voor jezelf ... er rekening mee dit is hoe we vooruit!
22 oktober 2008 om 11:18
Ik begrijp je frustratie Ben, maar het moet die wij u te herkennen in deze serie zijn prachtig, een van de beste series in mijn mening!
23 oktober 2008 om 01:06
Uw foto's zijn zeer succesvol, maar het is waar dat ze op elkaar lijken (lage CDP, tegen het licht). Mocht u misschien je aanpak in een poging om wat je wilt uiten door middel van de foto denken zonder te denken dat je de techniek onder de knie. Soms eenvoud levert verbluffende resultaten en kan zich richten op de fundamentals.
23 oktober 2008 om 01:39
Ik denk dat het maken van een veel verhaal, het beeld zijn grenzen laat zien.
Daarom moet misschien worden genegeerd codes van dit soort scenario en gedurfde dingen.
Je moet de techniek aan u om haar vrij te laten
23 oktober 2008 om 08:31
Nou, ik begrijp heel goed je "mood" ...
Het is al een hele tijd dat ik je blog gebruikt en bevestigen dat u het beste van het beste!
Ik neem aan dat aan het begin als je erkenning voor zijn talent als jij, het is geweldig om aan de vraag te voldoen. Zich te laten leiden door de commando's.
En daar heb je waarschijnlijk het gevoel gevangen.
Ik kan verkeerd zijn, maar dat is mijn perceptie.
Laten we duidelijk zijn. Ik bewonder je "werk" foto, je techniek, je prestaties en je ideeën ...
Maar de laatste tijd, ik heb een gevoel van "dejà vu". Zoals ik discreet op gewezen in mijn laatste opmerking op uw laatste huwelijk.
Ja, de verhalen zijn prachtig huwelijk (dit zou me willen scheiden alleen maar om te kunnen hertrouwen als uw rapporten zijn prachtig).
Maar hey, het is altijd een beetje dezelfde cliches. Sense in de context, wordt het krap voor creativiteit.
Ik denk dat alle artiesten op uw eigen niveau zijn er. Maar in ieder geval je, heb je de intelligentie om u toe te laten. En dat zeg ik hoed meester!
Hoe dan ook, ik ben en blijf een fan van Benjamin BROLET
23 oktober 2008 om 08:49
Zoals ik reeds de gelegenheid gehad om u te vertellen, deze serie is prachtig. je echt in geslaagd om de sfeer van een salon kappers te zenden.
Het is waar dat dit soort gebeurtenissen niet erg publiekelijk bekend, maar het is een zeer interessant onderwerp, en meer op zoek naar de prachtige model is veel dynamischer dan een parade mode, in de huiskamer van dit type, het is altijd indrukwekkend om live-kappers, de totale improvisatie zien, omdat je moet aanpassen aan het haar en de live-model, de pure creatie te snijden.
Daarnaast is er is altijd ruimte voor POS leuk spelen met de spiegel als je deed in enkele foto's.
Level beeld, zoals gebruikelijk, je komt om te spelen met licht om de hele sfeer van het evenement te houden. Grote kunst.
Wat betreft uw existentiële vragen, ik begrijp je, we hebben allemaal twijfels en we Tosu gaan rond in cirkels op een of ander moment. Zoals u reeds in een vorige com, waarom niet proberen je in de sport-foto (zoals extreme sporten: skiën, schaatsen, ...)
Goede voortzetting
Reynald
23 oktober 2008 om 09:37
Schitterende serie met een + + voor de laatste vierkant formaat.
geef ons een korte run van leidingen, de inspanningen om menselijk materiaal te identificeren voor ons van geen communicatie metier 
Bovendien qu'entends u door format verandering?
Voor wat het is je reflectie, kan ik zien wat je bedoelt. Zo zeker bcp lezers, zou ik ook graag deze commandes.D elders hebben op deze serie vertellen we u ging ik naar de show: het is zo simpel als dat of dat u contact gehad? Het zou super chique
Nu, het technische niveau en hoger Light Reading je echt getalenteerd. Beheer van de verhouding in natuurlijk licht is echt iets anders dan knippert.
Tot slot melden op een bepaalde evenemnet uw foto's zijn in dienst van anderen en het imago van sommige van uw mening u of uw creativiteit ten gronde.
Uw reflectie op het feit dat ze als schrijver over de grond naar mijn mening is sparen voor uw inspiratie, zonder persoonlijke benadering kunt u snel sluiten je op en je droog, zelfs op het formulier.
Als je de kans waarom niet op je vakantie zonder (veel of niet) voor een verslag gaan zonder persoonlijke landschappen met een thema die zullen ontstaan gepland of spontaan?
Tot slot, op het formulier, ik hou van je afstanden PDV, in contact, maar waarom niet veranderen ze terug voor meer?
Hier is mijn bescheiden mening en nogmaals bedankt voor wat je laat zien ons te leren en.
23 oktober 2008 om 10:22
Dit zijn noodzakelijke stappen in de volgende stap toch?
als ik kijk naar je werk als een geheel ik zie een vlekkeloze techniek en mooiste foto's in termen van scherpte en zo licht ... is het gewoon dat je niet moet denken over het breken van dit spul?
durven kadreringen nog verrassender, meer speling op de senior executive, laten het graan gaan in je foto's, zodat de ingevoegde afbeelding een beetje ruw strippen, breekt je perfectie wat?
Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel en wat denk je? maar dat is mijn gevoel, maar ik vraag me dezelfde vragen u, behalve dat ik deel uitmaak van het voorschrift in strijd is met de jouwe, zonder technische en niet leuk vinden ... Ik onderzocht hoe foto's te maken toch en het werkte ... maar nu ben ik op het punt een beetje techniek die ik waarschijnlijk verder te gaan!
23 oktober 2008 om 11:16
deze serie is geweldig, er zijn portretten magnigiques, geweldig hoeken, etc. etc.. u dit allemaal geweldig, dit is duidelijk en lang aangetoond. maar als je kon kiezen, zou u hebben gekozen om foto's te maken rond dit? of heb je genomen dit thema eerder als een kans?
mijn advies: kies een onderwerp zonder na te denken over de foto's, sth die je dierbaar is, waar je van houdt, dan is een manier vinden om het onderwerp te dekken door het runnen van uw verbeelding. Ik persoonlijk denk niet dat je moet beginnen op de foto van sport, gaat het om zeer technisch zijn in mijn mening. goud om te lezen kun je de drang om iets anders te proberen voelen. waarom niet vervagen? van interpretatie? het oogpunt zeer subjectief of heel objectief? het vierkante formaat?
veel succes!
23 oktober 2008 om 07:47
hallo ben,
bin en het gaat zeker door al deze fasen moeilijk, wat te doen en wat er nog meer, hoe te vernieuwen, hoe je uiteindelijk laat je verrassen .... (Een vriend vertelde mij onlangs dat hij had het gevoel te hebben aangekomen bij het einde van de afbeelding ... in de manier waarop en de onderwerpen die hij heeft gekozen ...)
in een ander onderwerp, je was al duidelijk te vermelden dat dit feit als je woont, het geheugen denk ik dat je zei dat dit in wezen: "Technisch gezien, geen probleem, maar de kant van de creativiteit, ik heb een beetje harder nadenken dezelfde "....
we zijn allemaal op hetzelfde punt, en je te vertellen dat ik ben me ervan bewust dat ik het niet helpen, maar het is niet wat je verwacht (denk ik) .....
het is ook waar dat als men gevraagd wordt van alle kanten omdat men meer productie, interessant uit, het is, ondanks zichzelf, meegezogen in een spiraal waar we geen controle over de koers ... en we doen wat ons gevraagd, waarom deze wordt betaald, en dan komt de kwestie "en mij, wat ik doe wat ik wil?"
Ik zou zeggen dat je terug hangen, probeer tijd te geven, geef sommige vorderingen (niet gemakkelijk, omdat het zou kunnen beledigen meer dan een ...)
vragen wat u liefhebben, wat we willen doen ....
verdiepen in alles wat bestaat, niet hetzelfde te doen, niet kopiëren naar (geen rente), maar laat u inspireren .... U kent de slogan van de klassieke 21 "geen toekomst zonder verleden ...", het is een beetje van hetzelfde proces, geen nieuwe functionaliteiten zonder te vertrouwen op wat er al is .....
niveau van onderwerpen, misschien wel concentreren op een enkele, niet verder te verspreiden ....
Dat gezegd hebbende, op die andere draad, een ander onderwerp, ik heb je verteld dat op zich een goede zaak dat uw vragen, deze staat van frustratie waar vind je jezelf, deze muur waar u uw vragen welk kanaal je zou gaan om het te beklimmen ...
een goede zaak, omdat het langzaam rijpt in u, en de vonk zal binnenkort wijzen om het allemaal te doen herleven ....
dat is alles wat de schade Ik wens u.
23 oktober 2008 om 07:52
Ik zal toevoegen wat u weten want dat is het onderwerp van deze pagina, dat de techniek geen doel op zich, maar slechts een hulpmiddel waarop u de stap naar meer creativiteit ... (ik op de te openen in dit te zeggen, maar ik lees dat er te weinig op deze fora en andere blogs .....)
24 oktober 2008 om 24:37
Het geheim, naar mijn mening, is dit niet al te serieus genomen worden
24 oktober 2008 om 2:41
En hoe zit het met video's die u van plan was om te schieten?
Er zijn tal van Engels-sprekende fotografen die post de "tutorials" praktijken van het gebruik van hun materiële voorwaarden voor het gebruik.
U deelt veel van uw ervaring hier in uw notities. Een video worden omgezet in een echte nergens tot nu toe gezien nog om mijn kennis van het Frans sites.
Het is een idee ... wat het is de moeite waard en het zal u laten maken iets anders dan het beeld, om de tijd de juiste vragen, en hopelijk om ze allemaal te beantwoorden ...
In ieder geval, ik wens je het allerbeste.
24 oktober 2008 om 2:50
(... En wat ik verwacht van het beeld in het algemeen)
De existentiële vragen zijn overbodig. Weet je waarom we de foto kan nog vele andere vragen te beantwoorden en veel fouten te voorkomen en verloren tijd. Na dit moet niet moeilijk zijn om te weten wat te doen en in welke richting te gaan.
24 oktober 2008 om 02:58
De laatste vier zijn erg mooi
24 oktober 2008 om 06:04
Ik dank u allen voor uw vele, bijdragen, opmerkingen, kritiek
Ik zal proberen om elke hoofd te bieden:
le_zla: Ik vind dat de fotografie smakeloos wordt, ik vind dat het tijd is voor mij om me te duwen
Alex: Ik zal je lid wordt, haar laatste keer had ik te weinig tijd om na te denken en vraag me, het is tijd om meer denken in termen van projecten
Eddy: Ik ben de opdrachtgever op 50mm, wat op 85 en enkele foto's van het podium in 80/200 (de 85 was te kort). Ik wil niet steeds opnieuw te mijn beelden, werken met een fixed focus zoeker als de D3 deze kracht heeft een consistente schietpartij
Side Story, ze coiffent backstage en op het podium om hun techniek, het einde modellen parade uit te leggen
Delphine: ik ben verre van mastering goed, ik nog steeds veel dingen te leren, maar in mijn huidige toestand, ik nodig om mijn horizon te verbreden, om parralèle in andere afbeeldingen.
Ik ben niet in een crisis van de jaren dertig
Ik denk dat het natuurlijk is de vraag om het me in staat stelt te evolueren naar 
Shooter: Bedankt!
Thierry: Ja het is duidelijk
Gam: duidelijk!
Bertrand: Ik ben bekend bij sommige bezoekers, ik ben nog steeds ver verwijderd van wat ik wil
Ik denk dat ik een beetje na te denken en vragen me wat ik wil verhuizen 
Reynald: Dank je wel!
lomoseb: Voor verandering van formaat, met verschillende hardware-formaat werken als een manier om mijn gewoonte te breken. Dit is een nummer als anderen.
Voor het verhaal, had ik een contact via een vriend
Dine: ja, je hebt gelijk, de techniek is slechts een middel en geen doel op am en tot nu heb ik veel gedaan het tegenovergestelde
Jean-Luc: dank u voor uw reactie dat ik het helemaal mee eens
pixel: vrij, maar dat wil niet stoppen om over na te denken van tijd tot tijd
Vijftien: de video's, het is meer uit te leggen en te delen informatie met betrekking tot de foto, niet een doel op zich, ik kook voor een toekomstige functie
Manunu: Yep, net gedaan!
Olivier: dank je wel!
24 oktober 2008 om 08:06
Kortom, ik heb niet gelezen wat voor een keer. Ik zie uw Taff gevorderd voor enkele maanden en het is altijd een genoegen om u lezen en zien je de tijd laat zien wat jouw werk ... dat is een van je sterkste punten. Dat vond ik belangrijk was jullie evolutie en uw nieuwe ogen die je gebracht aan elk van uw onderwerpen. Het is waar dat de laatste tijd vond ik dat uw niveau u een beetje verzanden in een technische routine schoon, en oh zo benijdenswaardig. En dan boem! u twijfelt aan jezelf en ga je vooruit. Hat.
Hoe dan ook deze serie heb ik plakband, de zwarte en witte zijn mooi (net als de vorige serie), de verovering van de lak volledig hoofdtooi en yum het: http://www.photob.be/series / redken/BEN_4495.jpg
Ik hou van
Veel succes en goede vooruitgang in u.
24 oktober 2008 om 11:26
Ben uit de tijd dat ik weet uw werken, 2005 of 2006 heb ik altijd gevonden dat je goed doet en vordert goed, volg bestellingen en wilt fotograferen is ...
Persoonlijk vind ik dat wat je doet is interessant, en ik begrijp uw wens om verder te gaan, is het niet altijd gemakkelijk te vinden, om fotografisch te vinden, misschien door het uitproberen van verschillende benaderingen komen we soms terug dat we willen, of waar u zich het beste en het beste kan ...
Ik denk dat je ral communicatie mogelijkheden, en in het veld is belangrijk, je lijkt, ik kan het mis hebben, tot op zekere gemak in het contact, een natuurlijk gemak, die u dient te hebben en vindt u nieuwe orders voor meer persoonlijke fotografische projecten.
Sinds ik kijk naar je werk, krijg ik vaak heb gezegd dat je goed mensen doen, het voelt in je werk, veel concerten, feesten, portretten van, echt ... Je gaat naar de mensen ...
De nieuwste foto's, over het algemeen zijn zeer succesvol, in het bijzonder een aantal zeer goede portretten, die onvermijdelijk me eraan te herinneren om modefotografie. Eerlijk gezegd zie ik je goed functioneren in dit gebied, mode fotografie en was in zekere zin al is er een aantal been. Deze klep is groot genoeg om foto's echt persoonlijk te hebben, is het verfijnd in de tijd, en zal steeds verder worden verfijnd, zonder echt te weten of is deze limiet, want het blijft te verfijnen naar ...
uw foto's onderscheiden zich onder andere bcp tekening ATTENION gewoon parcequ'elles zijn mooi om te zien, is er veel sites is het verlaten van mensen met behulp van een camera, of door de fotografen, waarvan de beelden zijn van een schrijnend banaliteit, doen en niet willen om bekeken te worden ...
Het maakt je wilt hier, hebben ze iets ...
Ik dunno als je kijkt terug en maakt de balans op van je carrière, heb ik zo denk, maar omdat je je foto's posten op het net, hij is er nog steeds een heilige evolutie in uw foto's, dus stel je voor wat dit zal een paar jaar te geven, je bent op de juiste surrement en zoals je zegt, is het vinden van de weg, de manier die bij je passen, ...
A + + + vriend
25 oktober 2008 om 12:31
Nee, maar het beeld is cyclisch eh ...
Het is duidelijk dat men niet moet blijven een enkele rijstrook op straffe van frustratie.
In de zachte schoten als dat hij moet doen dingen radicaal anders.
Als u het formaat te wijzigen - en een verandering van omgeving - neem je bijvoorbeeld een dubbele lens film en begint van nul, als je je prestaties op in het licht van het management je zult plezier hebben en krijgen een tweede wind. Zelfs in een korte periode het zal doen je voldoende afstand om te kijken naar nieuwe dingen.
Ik weet niet hoe het gaat in Frankrijk, maar in België als fotograaf auteur, bent u ook verplicht om uw creativiteit, dus misschien aan u om uw ideeën op te leggen en de commando's van je verlangens mee te nemen. Wees selectief.
Het is duidelijk dat het verhaal niet is het middel van expressie bij uitstek ...
Tchuss
25 oktober 2008 om 05:25
He, ik déconnais om de crisis van de jaren dertig

Wilde alleen maar zeggen dat de show goed was!
Al deze mensen die u adviseren en inqiuète, toch leuk!
Veel succes voor alle keuzes
26 oktober 2008 om 12:31
Ik wil verzanden zoals jij!
Een andere kwaliteit van het werk, goed licht, een paar foto's afgeven iets heel, veel energie!
Het feit dat je vragen na te denken over dat alles, ik denk dat het een goede zaak het bewijst dat je niet blijven op je prestaties, je zal niet alleen beter
Ik ben het eens dat, aldus Olivier boven de 100% ik je werk wist toen ik begon in 2005, je was zeer goed en je zijn drastisch veranderd!
Het schilderij van uw vriend, maakt echt goed
27 oktober 2008 om 05:43
Probeer de studio, met een vrouw omringd door bijvoorbeeld ...
Nee, maar serieus ik ben nog steeds een fan van je werk, maar de nauwkeurigheid en constante in je werk is dat inderdaad vaak voelen we ons naar dezelfde foto's te zien.
Gewoon het gevoel dat je wordt, met al zijn orders, een foto erg "corporate".
Ik bedoel door die foto's die goed zou gaan op de afbeelding voor banken, zodat ze worden gecontroleerd.
Ik heb echter bewondering voor wat ik zeg.
Maar duwen zou inderdaad interessant zijn.
Waarom ga je niet oprecht proberen in de studio. iets meer "kunstmatige" type modefotografie bijvoorbeeld.
Of eigenlijk je probeert andere meer technische onder de grond.
in ieder geval is het duidelijk dat je geen van de projecten. Je bijna niet meer werken op bestelling.
Het lijkt erop dat je op de grens met deze uitdaging, service fotograaf en fotografisch kunstenaar.
Veel succes en goed schot in de rug te doen toch
27 oktober 2008 om 03:07
Er zijn tal van dingen die kunnen zorgen voor meer en te veranderen. Werk vormt langzaam opnieuw het ontwerp van de framing en de dynamiek, de opmaak (waarom niet ook met een vierkant zilver) onderwerpen zijn gevarieerd, verandering lenzen zoals een Lensbaby, enz. ...
Het is niet gebrek aan keuze
28 oktober 2008 om 09:13
Hi
Ten eerste maakt het plusieus dag dat ik surfen op uw site en op de diverse links. Ik ben een professionele fotograaf voor 12 jaar en ik wil u feliciteren voor uw vrijgevigheid. Omdat je niet blootstellen je werk, er zijn vele gaven tutorial, met foto's in de exif, links. Voor de kwaliteit van uw werk is anders. Ik ben verbaasd over het resultaat van de kwaliteit van het licht op de gezichten. En door contact met de mensen gefotografeerd. Maar ik denk dat je een beetje door uw framing of opgegeten worden door een bepaald idee van wat te doen, wat spul. En ik denk terug aan wat ik kreeg te horen een van mijn leraren op CFPJ, Jane Atwood: "Je hebt vervuild de ogen met je werk bestelling!" En het moet het onderhoud of reiniging regelmatig. Waarom is het het beste om een onderwerp te moeilijk te vinden, dicht bij huis, besteden ten minste een dag per week of een week per maand voor een jaar of een maand in het jaar en laat van alles, vergeet de techniek, de effecten , tips, trucjes, maar het werk, om te draaien, te bewonderen, te bang, Overbelasting zijn, Live! Uiteindelijk heb je niet alleen een mooi verhaal, maar het zal de rest van je werk te voeden. Met vriendelijke groet kameraad van efemere licht.
28 oktober 2008 om 11:33
Geweldige serie, moet u uw TOFS Lee Stafford aan te bieden, de foto's die je er zelf van maakt op het werk kan alleen hem te behagen, ik vind ze meer succes dan hij heeft op zijn site.
Je gedachten over wie verhoogde constructieve feedback, stimuleren en motiveren, ik ben het volledig eens: de vragende ontwikkelingen. Net als anderen, ik ben je fotografische ontwikkeling voor heel wat tijd en u probeert te bereiken een indrukwekkende niveau van kwaliteit: uw beheersing van de techniek, licht, kadrering van zich horen.
Je blinken uit in het bijzonder in het portret: waarom niet ontdekken op dit gebied? Door middel van al je series capture looks, het talent moet je uitdrukkingen in te voeren komen elke keer.
Technisch, IMHO, je niets te bewijzen hebben, waarom dan niet verkennen van de foto's met andere lichtbronnen die natuurlijk licht, zoals deze mini-studio die je had gedaan op een bruiloft?
En waarom niet medium-formaat? Het is niet goedkoop, maar voor de portretten kan kansen creëren. Je hebt uilen ook panorama's met Autopano.
We gaan allemaal door stadia van vragen, dat is alles winst zo niet vertalen in een houdgreep. Voor de foto, op alle niveaus: u heeft de mijlpaal van de resultaten van technisch meesterschap voorbij, ik persoonlijk ben nog steeds bezig om de tentoonstelling handleiding en spotmeting op de D200 onder de knie
Gebrek aan tijd als het frustrerend is, als de dagen duurde 48 uur en konden we Resourcer met 3 uur slaap in plaats van 7 ...
Ik hoop dat u antwoorden op uw vragen, om je weg te vinden en in staat zijn om uw verwachtingen te realiseren. U heeft het beeld ingrijpend veranderd, je hebt een echte persoonlijke touch, zal het gaan mooier en je kunt nog steeds door ons verwennen met beelden die "pootrent".
Nogmaals bedankt voor het delen van uw ervaringen! Veel succes.
01 november 2008 om 04:16
Ik hou van alle 3 foto's 6-7-8!
02 november 2008 om 10:46
Hi
Kun je me vertellen wat je gebruikt als vertaler?
Het is niet slecht, zelfs als qq woorden gaat uit het raam (het is mogelijk om deze?)
Dank u
02 november 2008 om 10:50
@ Lomoseb
Dit is de Wordpress Global Translator Plugin:
http://www.nothing2hide.net/wp-plugins/wordpress-global-translator-plugin/~~V
Voor Engels is het min of meer geldig is, maar voor andere talen, is het "fun" zou ik zeggen.
03 november 2008 om 06:16
Hallo
prachtige serie nog!
tu devrais peut-être te spécialiser dans quelque chose que tu aimes. c est sure que c est sympa de faire pleins de photos différentes pour explorer mais la je pense que maintenant, tu dois bien avoir un domaine qui te plait le plus et que tu pourrais explorer plus.
essaye de ne pas rester enfermer dans des commandes, je sais pas, les mariages c est sympa mais bon, est-ce que c est ca qui te botterait?
essaye de faire du reportage pres de chez toi, je suis sure qu il ya plein de choses a faire (va dans une banlieue a charleroi (je ne sais pas comment l orthographier) pour prendre de la tof humaniste, dans une maison de retraite, je sais pas, voyage !
bosse sur un projet d exposition, de livre, de documentaire, ca aussi c est d autres pistes a explorer. Fais toi un vrai site pour ton portfolio (bien que j adore ce blog, si tu veux montrer ton job, je pense que c est mieux un site uniquement pro pour ca)…
novembre 3rd, 2008 at 6:21
je rajouterai que je faisait de la zic, et avec mon groupe, on a eu les mêmes passages… le probleme, c est qu on faisait pas mal de concerts sans pouvoir créer de nouveaux morceaux… quand on allait en repete, c était en vue d un concert… on a arrêté les concerts un moment pour se refaire de morceaux et se faire a nouveau plaisir, un petit break aussi nous a fait du bien… jy vois un parallèle avec la tof, peut être arrête un peu les commandes et bosses sur des trucs plus persos sans devoir assurer (comme en mariage, assurer les signatures, la remise des alliances, le bouquet etc.)…
vaarwel
ben
novembre 13th, 2008 at 8:19
olivier et arcadis ont bien résumé…tu as une force et elle te permet d'envisager beaucoup de projets…c'est ton regard sur les gens…ça ne trompe pas…tu pourrais donc te permettre de travailler sur une série propre avec ta sensibilité qi rentre en jeu, à fond…
mais il faut du temps et se dépolluer comme le cite ARCARDIS…beaucoup de photographes , même les plus grands avouent se ressourcer en allant voir le travail de leur collègue…aller voir de la peinture , des films , des dvd etc… je trouve qqles idées dans ces médias…mais ça ne reste que des idées (souvent lol) mais ce n'est pas grave car cela fait travailler ton imagination, ta créativité et tu en ressortiras meilleur.
tot ziens
benoit
novembre 25th, 2008 at 7:15
bonjour Benb,
juste un petit message pour te dire que j'ai hâte de voir de nouvelles photos.
J'espère que ta reflexion a enfin pu aboutir.
@ bientôt
novembre 27th, 2008 at 9:36
[...] Je commence a avoir un peu de mal a introduire mes articles, généralement cela commence par “machin ma demandé de” ou “Machin m'a contacté” Pour cet article je vais d'abord remercier, tous ceux qui ont laissés des commentaires sur l'article précédent. [...]
décembre 24th, 2008 at 4:39
salut Ben,
en revisitant ton site je me dis que tu as un vrai potentiel à exploiter dans le milieu de la musique. Tes photos de concert sont vraiment marquées d'une touche personnelle et la technique est irréprochable. De plus, tu as un vrai sens communicatif au travers de tes portraits.
Alors, pourquoi ne pas t'investir à fond dans le monde de la musique, je suis sûr que tu pourrais y faire ta place, et même devenir un “nom”.
travailler sur des jaquettes d'album, de dvd, suivre un artiste sur une tournée, créer un univers visuel sur de la musique, et que sais-je…
voilà, c'était juste une petite réflexion que je me suis faite au passage.
@+++
décembre 24th, 2008 at 4:42
et au passage: JOYEUX NOËL !!!
janvier 2nd, 2009 at 6:29
Tout d'abord un grand bravo pour tout ton travail.. Je lis ton site depuis des mois mais c'est la première fois que je poste ici. Juste pour dire que la photo de Tom tirée sur une toile donne vraiment bien. Dit is super!
Good luck ...
et bonne année
janvier 28th, 2009 at 4:21
Alors moi c'est une problématique inverse…
Je ne suis pas photographe mais graphiste, je fais des images de toutes sortes. Je ne me sens pas du tout à court d'inspiration – puisque c'est de cela qu'il s'agit – mais à court de connaissances techniques !
Autrement dit je me sens prêt à tout tenter en photo… mais je mélange un peu les pinceaux avec les boutons… même si parfois cela provoque d'heureux accidents…
Bon on pourrait échanger ! En attendant je m'équipe avec du matos plus sérieux, encore plus de tech-soucis…
Jacques (complètement fan de ton travail et de l'œil qui va avec)